zondag 26 mei 2013

To blog or not to blog

 
Ik vraag het me al een hele tijd af: to blog or not to blog. En eigenlijk ben ik er nog steeds niet helemaal uit. 

Zelf vind ik het zalig om door blogs te snuisteren en veel te veel ideeën op te doen. Ik wil ook wel eens wat van mijn gepriegel tonen. Nu doe ik dat via Facebook, zo blijft het onder vrienden. Maar dat zijn niet allemaal priegelaars. Van een breigenote hoorde ik dat ze leuke medebreisters had leren kennen door haar blog.

Dus...ik doe het gewoon en zie wel wat het geeft.

Vandaag heb ik eindelijk nog eens wat gequilt. Patchwork en quilten liggen wat stil door het recentere breivirus, om nog maar te zwijgen van een potentieel haakvirus...



Er valt nog heel wat te quilten aan deze geappliceerde bloemenquilt. Omdat ik er van uitging dat ik appliceren niet zo mooi en niet zo leuk vond, en ik destijds nog een onervaren quiltster was, kocht ik heel goedkope katoenen stof. Lees: harde, stugge stof. Het mag duidelijk zijn dat ik er erg van geniet om dit stuk te quilten en er menig naald richting filistijnen gaat. Doch, enige koppigheid is mij niet vreemd dus ik ga even stug als de stof door!

Toch verdiende ik een beloning vond ik. En menig bolletje wol staarde me uitnodigend aan. Laatst kwam ik deze 'Half granny Square Shawl' tegen bij anastaciaknits. Mijn incuberend haakvirus roerde zich. Omdat je virussen beter uitziekt dan ze probeert tegen te gaan gaf ik er vlotjes aan toe.


Ik gebruik Micro Summer Color van Schachenmayer. Ik heb wat met bollen met kleurtjes...ik haal ze in huis zonder goed na te denken over wat het uiteindelijke resultaat van de kleuren zal zijn. Ze zijn gewoon leuk op zichzelf.
Deze is wel heel flashy. En het verloop wat brusk voor deze toepassing misschien? Maar ach, met dit weer mag het, vind ik. Met kleuren moet je trouwens ervaring opdoen. Toch? Dit zeg ik terwijl er hier naast me een andere kleurige bol ligt te lonken. En als ik mijn hoofd draai liggen er nog een paar. Je moet altijd wat op voorraad hebben vind ik. Je weet maar nooit welk idee of welke aandrang zich plots aandient...










5 opmerkingen:

  1. Ha die Inge. Zal ik dan maar de 1e uit Nederland die reageert?
    Welkom in blogland. Een leuk begin is er in ieder geval. Mooie quilt, ondanks de stugge stof. (Machinaal quilten??) En de shawl wordt prachtig!
    Succes verder. Ik hou je in de gaten!!
    Gr. Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Marieke!
    Ik heb idd aan machinaal quilten zitten denken, maar ik heb intussen al teveel met de hand gedaan. Ik denk dat het verschil tussen de twee technieken te groot zou zijn. Stug doorgaan dus!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al is de stof ontzettend stug, vind het er prachtig uitzien en die sjaal zet mij ook weer aan het denken voor een volgend project!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Benieuwd om nog eens wat gepriegel van jou te zien Ada, dat is erg lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen